Sturen op kwaliteit

Als zorgorganisatie verzamelt u veel (kwaliteits)informatie. Voorheen verzamelde men die informatie vooral voor de verantwoording aan externen. Het is tijd om dat anders te doen! Veel informatie is namelijk heel nuttig voor uw eigen organisatie. Door de juiste informatie te verzamelen kunt u sturen op kwaliteit: de kwaliteit van zorg inzichtelijk maken, borgen en verbeteren.

Maar hoe haalt u uit 1000 kwaliteitsindicatoren de informatie die u nodig heeft? Soms ziet u door de bomen het bos niet meer en het resultaat is dat veel informatie op de plank blijft liggen. Zonde! Dit is het moment voor u, als kwaliteitsadviseurs en planning & control medewerkers, om nog beter te gaan samenwerken. Het doel van deze intervisie is dan ook het uitwisselen van ervaringen en het delen van kennis met elkaar.

Het programma
Wij hebben hiervoor een klant in de functie van manager Control & Kwaliteit uitgenodigd om op basis van eigen ervaringen te vertellen over sturen op kwaliteit. In zijn verhaal geeft hij antwoord op de volgende vragen:

  • Waar wil je op sturen?
  • Hoe bouw je goede KPI’s?
  • Welke middelen en welke data heb je daarvoor nodig?
  • Hoe werk je samen met zorgprofessionals, cliënten en bestuurders?
  • Wat is er veranderd in de organisatie?
  • Wat is het merkbare resultaat voor de cliënt?

Tevens geven we u handvatten mee zodat u een start kunt maken met het sturen op kwaliteit. Zo kunt u aan de slag gaan met het selecteren van handige indicatoren om de kwaliteit te meten, te borgen en te verbeteren. Samen maken we de zorg beter. 

  • Datum di 20-11-2018
  • Tijd 16:00 - 20.00 (inclusief soep en broodjes)
  • Locatie Oudlaan 4, Utrecht
  • Deelname

    deelname is kosteloos. Wanneer u zich minder dan 48 uur van tevoren afmeldt, brengen wij € 25,- in rekening.

Inschrijven voor deze bijeenkomst
Lees hier onze privacyverklaring